ODDZIAŁ II
KSZTAŁTOWANIA NARASTAJĄCEGO ZASOBU
Kierownik - Joanna Racka
tel. 022 58 93 116
e-mail: joanna.racka@aan.gov.pl
ZADANIA ODDZIAŁU:
Oddział II Kształtowania Narastającego Zasobu zgodnie z regulaminem Archiwum Akt Nowych sprawuje nadzór nad postępowaniem z dokumentacją w centralnych urzędach i instytucjach państwa (ministerstwa, urzędy centralne, centralne władze sądownicze, centralne placówki naukowo-badawcze, instytucje życia gospodarczego, placówki kultury i wiele innych centralnych instytucji).
Do zadań Oddziału należy: opiniowanie i uzgadnianie przepisów kancelaryjno-archiwalnych i innych dotyczących postępowania z dokumentacją w wyżej wymienionych jednostkach organizacyjnych, wydawanie zezwoleń na zniszczenie dokumentacji niearchiwalnej, przeprowadzanie kontroli i lustracji archiwów zakładowych tych jednostek a także metod i sposobów postępowania z dokumentacją w nadzorowanych jednostkach organizacyjnych, wykonywanie ekspertyz archiwalnych przechowywanej w tychże jednostkach dokumentacji a także ekspertyz lokali archiwów i innych pomieszczeń przeznaczonych do przechowywania dokumentacji, szkolenie personelu kancelaryjno-archiwalnego oraz poradnictwo metodyczno-archiwalne w zakresie postępowania z dokumentacją.
Jednym z najważniejszych zadań Oddziału jest nadzorowanie przygotowania i przejmowania materiałów archiwalnych służących różnego rodzaju badaniom naukowym z nadzorowanych jednostek organizacyjnych i innych niepaństwowych jednostek, które zajmują ważne miejsce w życiu i historii państwa polskiego a wytwarzana przez nich dokumentacja posiada dużą wartość historyczną.
Do zadań kancelarii należy obsługa sekretarsko - kancelaryjna:- przyjmowanie korespondencji Archiwum i przedstawianie jej dyrektorowi lub upełnomocnionej przez niego osobie do wglądu i dekretacji,
- przekazywanie zadekretowanej korespondencji do poszczególnych komórek organizacyjnych,
- obsługa komórek organizacyjnych Archiwum w zakresie przyjmowania i rozdziału wszelkiego rodzaju korespondencji,
- rejestrowanie spraw w spisach spraw (jeżeli nie należy to do kompetencji pracowników odpowiedzialnych za merytoryczne i formalne załatwienie sprawy), a także gromadzenie i przechowywanie akt spraw załatwionych przez Archiwum lub w zakresie wyznaczonym przez dyrektora,
- przygotowywanie korespondencji do wysłania i jej ekspedycja,
- prowadzenie rejestru przesyłek poleconych,
- obsługa telefonów, faksu i poczty elektronicznej,
- przyjmowanie interesantów i udzielanie im informacji, a w razie potrzeby - kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych,
- prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznych i wewnętrznych,
- przechowywanie korespondencji załatwianej bezpośrednio przez dyrektora i jego zastępcę,
- rejestracja i przechowywanie zarządzeń wewnętrznych,
- pisanie protokołów i notatek służbowych w zakresie ustalonym przez dyrektora,
- obsługa uroczystości i gości.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 0000-00-00 |
Data publikacji: | 0000-00-00 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | |
Liczba odwiedzin: | 13700 |